![]() |
Gambar kapundhut saking http://www.mantenhouse.com/article/653-paes-ageng-riasan-pengantin-ala-keraton-yogyakarta-part-2.html |
Wonten
ing adat Jawi mliginipun Yoggyakarta, wonten kathah jinisipun tata rias kangge
manten. Sedaya tat arias wau gadhah filosofi
piyambak-piyambak. Jinisipun tat arias manten ing Yogyakarta inggih menika
Paes Ageng, Kanigaran, Jangan Menir, Yogya Putri, Kasatriyan Ageng, saha Kasatriyan.
Sedaya wau gadhah filosofi piyambak-piyambak.
Ing jaman samenika ingkang lagi dados trend
tata rias manten ing Yogya lan Jawa inggih menika gaya Paes Ageng. Tata
Rias Paes Ageng Yogyakarta ing jaman rumiyin namung saged dipunginaaken kangge
sadherek lan kulawarga keraton kemawon. Ananging ing jaman pamarentahan Sultan
Hamengkubuwana IX (1940), tat arias model Paes Ageng saged dipunginaaken kangge
masarakat umum. Ing jaman samenika, tat arias gaya Paes Ageng Yogyakarta kathah
dipunginaaken dening masarakat ing adicara mantenan. Tata rias Paes Ageng
kalebet tat arias ingkang mboten gampil. Tata rias menika mbetahaken katlitinan
lan kagetunan. Tata rias menika gadhah nilai sakral saha filosofi saengga tat rias menika limrahipun naming saged dipundamel
dening juru rias paes manten ingkang sampun ahli.
Filosofi
saking tat arias paes ageng kawrat wonten ing aksesoris. Tuladhanipun inggih menika cundhuk menthul ingkang
cacahipun 5 ateges srengenge lan ugi ateges rukun agami Islam. Pethat ingkang kados gunung ateges
sakral. Kalung susun 3 ateges 3 fase pagesangan manungsa inggih menika
miyos, dhaup, saha seda. Gelang binggel
kana ingkang bunder mboten wonten pucukipun ateges kasetyaning manten
dhateng garwanipun. Kelat bahu ateges
raos saha pikir ingkang dados kuatipun gesang. Sedaya filosofi
wau ugi dados pangajeng-ajeng utawi dedonga kangge temanten ingkang badhe
palakrami.
![]() |
Gambar kapundut saking http://www.mantenhouse.com/article/651-paes-ageng-riasan-pengantin-ala-keraton-yogyakarta-part-1.html |
Tata rias menika piyambak ugi gadhah filosofi kadosta penunggul ingkang ateges kabecikan saha
pangajab dhumateng manten putrid supados diormati lan dipunjunjung drajatipun. Pengapit
minangka pralambang manten putri dados penunggul supados lampahipun tansha
lenceng saengga mboten nepangi alangan setunggal menapa anggenipun gesang
kaliyan garwanipun. Penitis ateges sedaya kedah titis anggenipun
nemtoaken menapa kemawon supados trep lan sae anggenipun ngatur anggaran. Godek / Athi-athi
tegesipun kekalih manten supados introspeksi
lan mboten gugup anggenipun nindakaken menapa kemawon. Alis Menjangan
tegesipun supados kekalih manten saged cekat-ceket anggenipun nindakaken
padamelan.
Menika wau andharan filosofi
saking tat arias manten gaya Paes Ageng Yogyakarta ingkang ngewrat dedonga
saha pangajeng-ajeng kangge mantenipun. Tata rias gaya menika saged dados
pilihan panjenengan menawi badhe dados manten. Panjenengan ugi saged sinau
supados saged macak paes ageng ing
sanggar-sanggar rias lan gladhen kaliyan tiyang ingkang sampun pengalaman dados
juru rias manten adat Yogyakarta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar